Η τσικουδιά και οι εχθροί της

Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση τσικουδιάς έχει αυξηθεί πάνω από 200% όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά και στην άλλη Ελλάδα. Από τη μια η χαμηλή τιμή, περίπου 6 ευρώ το λίτρο, από την άλλη η τεράστια διαφορά στην τιμή από τα πανάκριβα ξενόφερτα ποτά (ουίσκι κλπ), που κοστίζουν πάνω από 20 ευρώ το μπουκάλι.

Φυσικό ήταν οι Έλληνες, λόγω και της οικονομικής κρίσης, να στραφούν  στην τσικουδιά και το τσίπουρο. Τα παραδοσιακά εθνικά ποτά κάθε χρόνο και κερδίζουν και νέους πελάτες…

Φαίνεται, ότι αυτό δεν άρεσε στους διεθνείς, αλλά και ντόπιους κύκλους, που εμπορεύονται και διακινούν  τα ξενόφερτα ποτά. Έχαναν και χάνουν πελάτες, ανησυχούσαν σε ολόκληρο  αυτό το τεράστιο κύκλωμα, αφεντικά, παραγωγοί, έμποροι, διακινητές, αλλά και τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης, που κερδίζουν τεράστια ποσά από την διαφήμιση. Κι έτσι κατέληξαν: Να χτυπήσουν την παραδοσιακή τσικουδιά και το παραδοσιακό τσίπουρο.

Ο πόλεμος έχει ήδη αρχίσει. Κι είναι δύσκολος, γιατί το μέτωπο των υποστηρικτών των εισαγομένων ποτών και κυρίως του ουίσκι, είναι πανίσχυρο, με τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης, ιδίως τα τηλεοπτικά κανάλια,  στην εμπροσθοφυλακή.

Από την άλλη η πιο ισχυρή υποστήριξη, που έχουν η τσικουδιά και το τσίπουρο, είναι οι Έλληνες καταναλωτές, ο ίδιος ο φτωχός λαός, που τα τελευταία χρόνια στρέφεται καθαρά σ΄ αυτά τα δύο εθνικά ποτά, που και καλύτερα θεωρούνται από πολλούς και προ παντός είναι πολύ φθηνότερα από τα ξενόφερτα.

 

(Πρώτη δημοσίευση: Κρητικά Επίκαιρα – τεύχος 481)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to top